Jdi na obsah Jdi na menu

POZNEJME SVÉ TĚLO

22. 8. 2017

 

KURZ – POZNEJME SVÉ TĚLO

Již po čtvrté yes Jaro 2019

bolest-zad-1.jpgSvé auto vozíme pravidelně na servis, zatímco své tělo zanedbáváme. Pozornost mu začneme věnovat, až se samo ozve bolestivostí či omezeným pohybem. Co takhle místo červené pilulky či turistiky po doktorech vzít odpovědnost za své tělo a naučit se jej používat v souladu s 3D anatomií a pomocí jednoduchých technik a cviků si pomoci sám - i o tom je tento speciální kurz s pohybovou specialistkou Martinou Fallerovou který vytvořila na základě svých zkušeností z osobních tréninků a problémů svých klientů.

Kurz má 14. lekcí a každá z nich je zaměřena na problematiku určité části těla. Lekce budou probíhat ve čtvrtky 16 - 17.25 ve Sport Perfektu Opava. Počet míst je omezený na 20 klientů pro větší komfort. Pokud nebude kurz plně obsazen, budou volná místa nabídnuty jednotlivě a na témata, která Vás zajímají se budete moci přihlásit na recepci Sport Perfektu. Na celý kurz je třeba se přihlásit na vera@sportperfekt.cz

 

Trvání kurzu – 21.2.2019 – 6.6. 2019

Nebude – 14.3., 18.4.

1. lekce 21.2. – PĚNOVÝ VÁLEC V AKCI – jak si sami můžeme uvolnit napětí v těle způsobené stresem, jednostrannou zátěží v práci či sportu

2. lekce 28.2. – PÁNEVNÍ DNO – důležité centrum našeho těla. Bez funkční a pružné základny se opravdu naše tělo neobejde.

3. lekce 7.3. – DECH – BRÁNICE – PÁNEVNÍ DNO – Naučme se prohloubit dech, probuďme bránici, pánevní dno a udělejme krok k odstranění časté příčiny bolesti zad a k pevnému středu těla. Technika dechu, souhra bránice a pánevního dna pomůže i k plochému bříšku klientů s rozestupem bříšní stěny / diastázou / a po porodu.

4. lekce 21.3. – PLOCHÉ BŘICHO – souhra pánevního dna, bránice a hlubokých svalů břicha je klíčem k plochému bříšku. Návod jak zpevnit břicho i pro klientky po porodu či s rozestupem břišní stěny (diastázou)

5. lekce 28.3. – PÁNEV A KYČELNÍ KLOUB – mobilita a postavení pánve včetně uvolněných kyčelních kloubů má vliv na celou naši páteř včetně postavení hrudníku a hlavy. Správná funkce kyčelního kloubu je důležitá i pro naše kolena. Naše chůze bude o to ladnější.

6.lekce 4.4. – VZPŘÍMENÉ TĚLO – vybalancujeme své křivky páteře, aby se hrudník nacházel nad pánví a hlava nad hrudním košem. Jen tak nebude naše tělo přetěžováno. Součástí této hodiny bude překvapení 

7.lekce 11.4. - HRUDNÍK A ROTACE - elastický a rozpohybovaný hrudní koš včetně žeber do všech směrů, rotace v segmentech, které jsou pro to určeny má zásadní vliv na náš dech, bederní, krční páteř a problémy s ramenním kloubem.

8.lekce 25.4. - RAMENNÍ KLOUB - mobilita, síla ramene a správné postavení lopatky a hlavice pažní kosti v denních, pracovních či sportovních stereotypech má vliv i na krční páteř či problémy s lokty, zápěstím, prsty...

9.lekce 2.5. - SÍLA NAŠEHO STŘEDU TĚLA - silný a funkční střed těla tvoří ochranu naši páteře

10.lekce 9.5. - CHODIDLO - funkční a silná klenba chodidla tvoří stabilní základ našeho těla. Ani dům se neobejde bez kvalitních základů.

11.lekce 16.5. - DOLNÍ KONČETINA - souhra funkčního chodidla a kyčelního kloubu nám stabilizuje koleno, a to se projeví i na postavení pánve a celé páteře.

12.lekce 23.5. - RUKA - i naše dlaň má klenbu a bez ní to opravdu nejde. Naučme se jak opět zaktivovat klenbu dlaně a jak používat celou horní končetinu v denních a pracovních stereotypech - ruka k ústům, na počítač, volant, nošení břemen,...

13.lekce 30.5. FASCIE V POHYBU - fascie je důležitá součást našeho těla. Je to 3D prostorová síť v našem těle. Pokud se jednotlivé vrstvy slepí, omezí se tím pohyb a jiné struktury v těle jsou pak příliš namáhány do tahu. Důležitá je také schopnost akumulovat kinetickou energii, a tím pomáhat našemu tělu v pohybu a šetřit energii.

14.lekce 6.6. ŽIDLE - i v kanceláři si můžeme dobře protáhnout své tělo a využít k tomu židli.